štvrtok 7. novembra 2013

Tunnelgatan



Simple, easy to wear & combine, good guality & above all, timelessness. That's what I appreciate when it comes to clothes. I don't think one needs to own much in terms of quantity, but betting on good quality and timeless, classic design should do the trick. Trends come and go, faster than you get used to them or adapt them in your wardrobe. Plus I think they're nice to look at for a while, and then they just wash off.

I think that once you adapt the idea on concentrating on the quality, you stop craving for everything "new" or "hip" you see around, which saves the state of your purse contents :) and suddenly you can afford to buy that nice leather bag or cashmere sweater, that will last you forever. (Another thing to consider is the brand you buy your timelessness from, but that is a whole different topic.) -Like those shoes: I have had them for three and a half years and they're as new still. What do you think of that? Do you have anything that you invested money in and it paid off?

These pictures were taken quite spontaneously, on a day when I finished making this coat Im wearing, it's actually made of Ikea Polarvide blankets and sewn by hand. It's nice & cosy, that fleece feels amazing on the skin. Reminds me of my childhood when we had fleece jackets and played in them all the time outside :)

Tunnelgatan, the location, is a tunnel - as the name suggests haha, about 300m long, connecting the very central Sveavägen and Brunkeberg Tunnel.
Coordinates: 59° 20′ 12.42″ N, 18° 3′ 48.18″ E

Jednoduchosť, pohodlie, dobrá kombinovateľnosť a kvalita, no nadovšetko nadčasovosť - to je to, na čo sa snažím klásť dôraz, keď ide o oblečenie. Nemyslím si, že je nutné mať veľké množstvo vecí, ale dobré kvalitné kúsky z dobrých materiálov. Trendy prídu, vznikne hype, ktorý ale odíde ešte predtým, než si na neho zvykneme a stihneme ho integrovať so svojimi šatníkmi.

Pevne verím aj sama za seba, že keď si zvykneme na to, že si budeme zaobstarávať kvalitné nadčasové kusy, vyhneme sa tomu, že budeme mať stále potrebu kupovať si všetko, čo je "hip" a "trendy", čím ušetríme kopec prostriedkov a zrazu budeme mať dostatok na tú skvelú koženú kabelku alebo kašmírový sveter, ktorý budeme môcť nosiť veky. (Druhá vec je potom rozhodnúť sa, ktorej značke zaplatiť za tú nadčasovosť, ale o tom inokedy.) -Niečo, ako tieto topánky, ktoré mám už asi tri a pol roka a sú stále ako nové. Čo si o tom myslíte? Máte aj vy nejaké kúsky, do ktorých ste investovali a neľutujete to?

Tieto fotky sú výsledkom celkom spontánneho nápadu, nafotili sme ich v ten večer, kedy som si dorobila tento kabátik, ktorý je vlastne z deky Polarvide z Ikea. Ušila som si ho ručne a nieje dokonalý ani náhodou, potrebujem na ňom pár vecí ešte domakať, ale bude to stáť za to, lebo ten flis je skvelý, teplučký a mäkkučký. A pripomína mi to detstvo, keď sme v dekových bundách behali po vonku furt :)

Fotili sme v Tunnelgatan, asi 300m tunel, spájajúci centrálnu Sveavägen a Brunkeberg Tunnel.
Súradnice: Coordinates: 59° 20′ 12.42″ N, 18° 3′ 48.18″ E










Wearing: DIY  blanket coat, Topshop shoes, bag design by Matej.

8 komentárov:

  1. Pau, prva fotka ma dostala uplne; to, ze kabat je z deky este viac. Strasne tlieskam, suhlasim, blog zboznujem. Tvoja kreativita, posty zo Svedska, vsetko namiesane dokopy. Velmi velmo tlieskam, nemam slov, tesim sa, co pride v buducnosti! :) Asi som nasla dalsiu spriaznenu virtualnu dusu.... xxx

    OdpovedaťOdstrániť
  2. si uplne skvela! kabat by som strihla dorovna, neviem preco ma tak tie špice irituju :D a bol by mega, si velmi šikovna! .)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem :)
      pravdupovediac ten cikcak preto, ze som sa obavala ci by sa mi podarilo odstrihnut celu dlzku rovno, kedze som mala k dispozicii noznice s 5cm cepelou :) ale ratala som aj s moznostou, ze neskor odstrihnem ked ma to omrzi :)

      Odstrániť
  3. mne sa práve to atypické strihanie veľmi páči, takže ho tam nechaj! inak sa mi veľmi páči tvoj cit pre detaily
    u mňa je to v podstate podobne, snažím sa si kupovať kvalitnejšie veci a s väčšou trvácnosťou, ale občas to nejde, niečomu podľahnem, predsa len nemôžem chodiť holá :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jasne, aj ja! :) ale snazim sa to obmedzovat celou silou. let the force be with us. :)

      Odstrániť
  4. kabát je super, ako malá som zbožňovala všetky bundy z toho materiálu :)

    OdpovedaťOdstrániť