nedeľa 11. mája 2014

Norr Mälarstrand

Stockholm seems like it´s neverending, but I guess it´s the same with every "new" city you find yourself in. The more places in the town you get to, the more niceness (is that a word?) you see.
Lately, I have been seeing a lot of my sofa and computer screen, hell lot of books and articles and a lot of Karlberg-Solna train. Busy time! I have recently started an internship and also, in a few weeks, there´s a deadline for my thesis. Moreover, the weather has been like what you see on the pictures, so one doesn´t really feel like hanging around outside so much, so that´s why the gap in posts appeared.
However, I did come across a really poetic neighborhood the other day and I wanted to show you: these are Norr Mälarstrand and Sankt Eriksgatan in Kungsholmen. The air was nicely fresh today, and it smelled of trees in bloom.
N.M. coordinates: 59° 19′ 38″ N, 18° 2′ 18″ E

...

Štokholm sa mi zdá nekonečný. Stále sa objavuje niečo nové, ale tak tomu asi je s každým "novým" mestom. Čím viac človek objavuje, tým viac nového vidí.
Ja som v poslednom čase videla hlavne obrazovku svojho počítača, knižky a články a vlak zo Solny do Karlbergu a späť (jedna dvojminútová zastávka). Začala som needávno stážovať a mám deadline na magistesrskú prácu za dva týždne. Navyše, posledné dva týždne veľmi často prší, takže človeku sa ani tak veľmi nechce byť vonku - preto tá prestávka s postami.
Ale pred pár dňami som sa ocitla v tejto krásnej časti Kungsholmen, ktorú som vám chcela ukázať. Toto konkrétne je Sankt Eriksgatan, kolmá na Nor Mälarstrand. Dnes voňal vzduch po daždi a kvitnúcich stromoch.
Súradnice na N.M.: 59° 19′ 38″ N, 18° 2′ 18″ E












Wearing

COS cotton pants & leather bag
BACK piercing huge pearl ring 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára